Warszawa, 05/05/2008

Wartość rynku lodowego w Polsce

Według najnowszego raportu firmy Nielsen wartość rynku lodów w Polsce wynosi już 1 mld PLN (dane za MAT luty/marzec 2008). Jest to 7% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem liczonym w zeszłym roku kalendarzowym. Biorąc pod uwagę fakt, że ilość spożywanych lodów liczonych w litrach jest stabilna, oznacza to, że Polacy chętniej sięgają zarówno po lody lepsze jakościowo, jak i droższe. W związku z rosnącą zasobnością Polaków częściej wybierają oni lody z segmentu premium i superpremium.

Lody cały czas pozostają produktem typowo sezonowym – 80% sprzedaży realizowana jest w okresie kwiecień – sierpień. W pozostałych miesiącach Polacy zdecydowanie rzadziej sięgają po tę kategorię. „Sądzę, że przełamanie sezonowości stanowi najważniejsze wyzwanie, przed jakim stoją producenci. Dynamicznie rozwijające się w galeriach handlowych lodziarnie powinny stanowić istotny czynnik zachęcający konsumentów do zakupu lodów również zimą i jesienią. Myślę, że minie jeszcze trochę czasu zanim przekonamy Polaków, że lody są tak samo zdrowe w styczniu jak i lipcu.” – mówi Tomasz Leszko, Kierownik Marketingu Działu Lodów w Nestlé Polska.

Udziały wartościowe pozycjonuję firmę Nestlé na trzecim miejscu wśród producentów lodów w Polsce. Firma ogromną wagę przywiązuje do jakości. Będąc liderem w prowadzeniu badań naukowych, dużą część swoich zasobów inwestuje w badania i rozwój nowych technologii. Dzięki temu, co roku zaskakuje Polaków innowacyjnymi produktami.

Udział firmy Nestlé w rynku lodów na świecie wynosi ok. 17%, co czyni ją jedną z największych firm produkujących i sprzedających lody na świecie. Są one produkowane i sprzedawane niemal w każdym zakątku świata, od Europy poprzez kraje Dalekiego Wchodu, aż po Afrykę, Australię i Oceanię. Firma posiada kilkadziesiąt fabryk zlokalizowanych na całym świecie, w tym także w Polsce, w Namysłowie.

Nestlé to niekwestionowany lider w branży spożywczej, globalny producent nie tylko bogatego asortymentu, ale także gwarancja produktów najwyższej jakości. W ofercie Nestlé znajdują się napoje, produkty mleczne, odżywki, słodycze, a także karma dla zwierząt i kulinaria.

Jako dostawca produktów spożywczych, Nestlé służy również rzetelną informacją, która jest kluczowa w kontakcie z klientem. Dlatego na wszystkich produktach umieszcza KOMPAS ŻYWIENIOWY TM Nestlé, który służy do komunikowania wartości odżywczych oraz innych kluczowych informacji.


Notice: Undefined variable: post_image in D:\Websites\Poland\lody_nestle_pl\wp-content\themes\nestle-lody\inc\social-media.php on line 84