Warszawa, 16/06/2008

Extremalne ochłodzenie w Poznaniu!

16 maja, w piątek, nagle w środku miasta pojawiły się lodowe kry oraz arktyczne morze. Malunek na chodniku, znajdujący się przy ul. Królowej Jadwigi 51, przy Multikinie, oglądany z odpowiedniej strony sprawia wrażenie trójwymiarowego – mimo, że fizycznie jest zupełnie płaski.

Tego dnia rozpoczęła się innowacyjna kampania reklamowa rożków Extreme, produkowanych przez koncern Nestlé Polska S.A.. Cel – zaprezentowanie marki jak najszerszej grupie konsumentów, jednocześnie prezentując im reklamę w nowej, innowacyjnej i estetycznej formie.

Poznań, do przeprowadzenia akcji, został wybrany nie przez przypadek. Dzięki danym rynkowym, dostarczonym przez firmę badawczą AC Nielsen, wyliczono, że to właśnie mieszkańcy Wielkopolski spożywają najwięcej lodów na osobę.

Efekt ten nazywamy prespektywą anamorficzną – forma niebywale innowacyjna i dotychczas w Polsce na szeroką skalę niespotykana. Trójwymiarowe obrazy wyświetlane są najpierw na płaskiej powierzchni aby mógł powstać szkic. Dzięki temu oglądając malunek z odpowiedniej strony widzimy obraz trójwymiarowy. Efekt wzmacnia koncepcja graficzna, która prezentuje wyłom w ziemi, w którym nagle odnajdujemy lodowe kry oraz zimne morze. Efekt widziany na żywo robi zdecydowanie większe wrażenie niż same zdjęcia! Już w trakcie ich powstawania obserwowane były przez spore grupki zaciekawionych przechodniów.

Akcja przeprowadzona zostanie w 6 miastach: Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Warszawie, Łodzi oraz w Gdańsku. W każdym z tych miast obraz będzie można oglądać przez cały miesiąc. Dokładna lista lokalizacji oraz terminy:

Poznań – ul. Królowej Jadwigi 51, przed Multikinem, od 16 maja do 15 czerwca Wrocław – ul. Ruska 51, Pasaż Niepolda, od 17 maja do 16 czerwca
Kraków – ul. Podgórska 34, przed Galerią Kazimierz, od 18 maja do 17 czerwca Łódź – ul. Piłsudskiego 5, przed kinem Silver-Screen, od 25 maja do 24 czerwca Warszawa – CH Targówek, przed głównym wejściem, od 10 czerwca do 9 lipca Gdańsk – plac przed Cinema-City Krewetka, od 1 do 30 lipca

Po zakończeniu akcji wszystkie malunki zostaną oczywiście bardzo dokładnie usunięte.

Akcja ma na celu przede wszystkim rozpropagowanie marki Extreme wśród konsumentów. Extreme to marka doskonałych lodowych rożków. Ich główną zaletą jest wielowarstwowość – od fantazyjnie ukształtowanej korony z polewą, poprzez dwa wymieszane ze sobą smaki loda, chrupiący wafelek, aż po dodatkowy mus wewnątrz loda oraz wypełnioną czekoladą końcówkę wafelka. W sezonie 2008 Nestlé oferuje rożki w smakach: waniliowym, truskawkowym, orzechowym oraz jogurtowo-wiśniowym o bardzo orzeźwiającym smaku.

Piotr Łapiński, osoba zajmująca się marką Extreme: Przy okazji tej akcji chcieliśmy pokazać rożki Extreme w ciekawy, niekonwencjonalny sposób. Innowacyjna reklama, którą zastosowaliśmy, jest interesującą formą graficzną, którą warto zobaczyć niezależnie od treści. Wierzę, że akcja przyczyni się do wzrostu świadomości marki i spodoba się konsumentom.

Za realizację akcji odpowiedzialna jest agencja ambientowa Grupa Białko. Twórcą trójwymiarowych prac jest Marek Kierklo, który w wieku 29 lat grafitti zajmuje się już ponad połowę swojego życia. Przez ten czas zdobył uznanie w międzynarodowym środowisku grafficiarzy, gdzie jego pseudonim – MCK, zna każdy. Jego artystyczne zainteresowania rozwijają się w kilku kierunkach. Najpierw było graffiti, później przyszedł czas na air-brush, czyli artystyczne malowanie samochodów i murales – malarstwo na wielkich powierzchniach budynków. Jednak graffiti zawsze było największą pasją MCK. Artysta zyskał ogromną renomę w środowisku grafficiarskim między innymi przez swoje osiągnięcia na prestiżowowych zawodach Nornic Trofi, gdzie pomalowana przez niego ciężarówka zdobyła wyróżnienie.


Notice: Undefined variable: post_image in D:\Websites\Poland\lody_nestle_pl\wp-content\themes\nestle-lody\inc\social-media.php on line 84