Misja Nestlé

Celem Nestlé jako wiodącej firmy w zakresie żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia, jest umożliwienie konsumentom dokonywania  najsmaczniejszych i najzdrowszych wyborów żywieniowych na każdym etapie życia, każdego dnia i o każdej porze. Pragniemy stać się wiarygodnym partnerem w żywieniu poprzez dzielenie się wiedzą i budowanie świadomości na temat prawidłowo zbilansowanej diety.

Nasza misja „Jedz smacznie, żyj zdrowo” to zobowiązanie, że prawidłowe odżywianie  jest w centrum wszystkich naszych działań, każdego dnia.

Szczerze wierzymy, że poprzez swoją misję możemy polepszyć jakość życia Polaków w zakresie żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia. Nasze działania w ramach „Jedz smacznie, żyj zdrowo” kierowane są do wszystkich konsumentów. Niemniej jednak swoją szczególną uwagę skupiamy na dzieciach, ponieważ otyłość i niedożywienie w tej grupie to globalne wyzwania dzisiejszego świata.

Odżywianie i smak

Chcąc rzetelnie oceniać wartość żywieniową naszych produktów stworzyliśmy rygorystyczny System Profilowania Żywieniowego Nestlé opierający się na zewnętrznych zaleceniach żywieniowych tak znanych organizacji jak m.in. Światowa Organizacja Zdrowia.

Ocena wartości żywieniowej każdego produktu uwzględnia jego rolę w prawidłowo zbilansowanej diecie, rodzaj i proporcje składników odżywczych, a także wielkość średniej porcji konsumowanej przez dzieci i osoby dorosłe.

System Profilowania Żywieniowego Nestlé pomaga nam ocenić, czy konkretny produkt Nestlé posiada odpowiedni profil żywieniowy. Produkt o takim statusie musi spełnić wymagane kryteria w zakresie wartości energetycznej, zawartości tłuszczu ogółem, kwasów tłuszczowych nasyconych i trans, a także zawartości cukrów dodanych, fruktozy i sodu.

Odpowiedni profil żywieniowy powinien iść w parze ze smakiem, ponieważ tylko lubiany przez konsumentów produkt może na stałe zagościć w ich diecie. Z tego względu nieustannie pracujemy nad jednoczesną poprawą smaku i wartości żywieniowej całego naszego portfolio produktów.

Z myślą o dzieciach

Wielu z nas nie wyobraża sobie swojego życia bez smaku lodów, dlatego Nestlé dzieli się swoją wiedzą by podnosić kompetencje żywieniowe dla całej tej kategorii produktowej.

W rezultacie na chwilę obecną wszystkie nasze lody, przeznaczone dla dzieci posiadają odpowiedni profil żywieniowy i porcję dostosowaną do ich potrzeb. Dzięki temu mogą stanowić racjonalny wybór rodziców kupujących lody swoim dzieciom w ramach deseru w kontekście prawidłowo zbilansowanej diety. Wszystkie te produkty oznaczyliśmy logo Z myślą o dzieciach”.

Więcej informacji na temat Systemu Profilowania Żywieniowego Nestlé, w tym kryteriów dla poszczególnych kategorii produktowych znajdziesz tutaj:

http://www.research.nestle.com/asset-library/documents/nestle%20research%20nutritional%20profiling%20system_2010.pdf